Adventa rekolekcijas. Jēzus runā par lauka lilijām

Dievs nemitīgi strādā, lai radītu un glābtu 
Adventa rekolekcijas. Trešā nedēļa.
Žēlastība, ko man lūgt
Es lūdzu, lai es pazītu un uzticētos Dzīvības Garam, kas darbojas pasaulē, to laika gaitā pacietīgi mums atklāj, un ikvienā brīdī ir uzmanīgs pret cilvēkiem un arī mani.
Svēto Rakstu fragments lūgšanai
Jēzus runā par lauka lilijām
Un Viņš sacīja Saviem mācekļiem: "Tāpēc Es jums saku: nezūdaities savas dzīvības pēc, ko ēdīsit, ne arī savas miesas pēc, ar ko ģērbsities. Jo dzīvība ir labāka nekā barība un miesa labāka nekā apģērbs. Ņemiet vērā kraukļus, kas nedz sēj, nedz pļauj, kam nav ne šķūņa, ne klēts, bet Dievs viņus uztur. Cik daudz vairāk jūs esat vērti nekā putni. Kurš jūsu starpā ar visu savu zūdīšanos var savam mūžam pielikt kaut vienu olekti? Ja nu jūs pat vismazākās lietas nespējat, ko jūs zūdāties pārējo lietu pēc? Ņemiet vērā lilijas, kas ne vērpj, ne auž. Bet Es jums saku: pat Salamans visā savā greznumā nav bijis tā apģērbts kā viena no tām. Bet, ja jau zāli laukā, kas šodien aug, bet rīt tiek krāsnī mesta, Dievs tik skaisti apģērbj, cik vairāk jūs, jūs mazticīgie! Tāpēc neraizējieties arī jūs par to, ko ēdīsit un ko dzersit, un neuztraucieties, jo visu to meklē pasaules tautas. Jūsu Tēvs jau zina, ka jums viss tas vajadzīgs. Dzenieties vairāk pēc Dieva valstības, tad jums šīs lietas tiks piemestas. Nebīsties, tu mazais ganāmais pulciņ, jo jūsu Tēvs ir nolēmis jums piešķirt Valstību! (Lk 12, 22-32)
Ierosmei
Vai šis Svēto Rakstu fragments ir par vienaldzību par savu dzīvi? Visticamāk, ka nē.
Drīzāk tas ir par „būt” – lauka lilija ir, viņa prot „būt”.
Tas ir aicinājums būt šeit un tagad, būt kā lauka lilijai – kas aug, uzsūc barības vielas un veldzi ar saknēm, kas atver lapas un ziedus, lai uzņemtu saules gaismu un siltumu, atvērtos lietum no debesīm, kas neskauž varbūt blakus esošo krāšņāko rozi vai putnus gaisā... Lauka lilija īsteno sev no Dieva dotās dāvanas, potenciālu un ir lauka lilija.
Kā ir ar mani? Vai es „esmu”, vai es protu būt šeit un tagad?
Šis fragments Svēto Rakstu vārdiem izsaka iekšējo brīvību, gatavību atsaukties Dieva aicinājumam, ignācisko indiferences (bezkaislības) principu, par kuru plašāk ir Gavēņa rekolekciju materiālā.
Svēto Rakstu fragments ņemts no Latvijas Bībeles biedrības Bībeles 1965.gada izdevuma revidētā teksta.

Komentāri