Dievs dod Marijai mātes dāvanu

Adventa rekolekcijas. Pirmā nedēļa. 

Dievs vienmēr dāvā dāvanas
Žēlastība, ko man lūgt
Es vēlos izprast pasauli, savu dzīvi tajā un sevi pašu. Kādam nolūkam šīs konkrētās Dieva, mana Radītāja, dāvanas ir dotas?
Svēto Rakstu fragments lūgšanai
Dievs dod Marijai mātes dāvanu
Tanī laikā Dievs sūtīja eņģeli Gabriēlu uz Galilejas pilsētu, kas saucās Nācarete, pie Jaunavas, kas bija saderināta ar vīru vārdā Jāzeps no Dāvida cilts. Un Jaunavas vārds bija Marija. Un eņģelis, ienācis pie viņas, sacīja: "Esi sveicināta, žēlastības pilnā, Kungs ir ar tevi!" Viņa izbijās par šiem vārdiem un domāja, kas tas varētu būt par sveicienu. Bet eņģelis viņai sacīja: "Nebīsties, Marija, jo tu esi atradusi žēlastību pie Dieva. Redzi, tu ieņemsi un dzemdēsi Dēlu, un Viņu nosauksi vārdā Jēzus. Viņš būs liels, un Viņu sauks par Visaugstā Dēlu, un Kungs Dievs Viņam dos Viņa tēva Dāvida troni. Un Viņš valdīs pār Jēkaba namu mūžīgi, un Viņa Valstībai nebūs gala." Tad Marija sacīja eņģelim: "Kā tas notiks, jo es vīra nepazīstu?" Un eņģelis viņai atbildot sacīja: "Svētais Gars nāks pār tevi, un Visaugstā spēks tevi apēnos. Tāpēc arī Svētais, kas piedzims, tiks saukts par Dieva Dēlu. Lūk, Elizabete, tava radiniece, vēl savā vecumā ir ieņēmusi dēlu, un šis ir sestais mēnesis tai, kuru sauc par neauglīgu, jo Dievam nekas nav neiespējams." Tad Marija sacīja: "Redzi, es esmu Kunga kalpone; lai man notiek pēc tava vārda!" Un eņģelis no viņas aizgāja. (Lk 1, 26-38)


Ierosmei
Šī ir laba Rakstu vieta, lai lūgšanas laikā to iztēlotos, lai iztēlotos it kā mēs būtu šajā notikumā klātesoši.
Ko redzam? Kāda ir vieta, kur aprakstītais notikums notiek? Vai varam to iztēloties, sajust ar pirkstiem materiālu, kas mums ir apkārt? Vai varam sajust, kas atrodas mums zem kājām? Kāda ir šī vieta? Gaiša vai tumša? Vēsa vai silta? Kur ir Marija, viņa sež, aizņemta ar kaut ko, vai stāv? Kādas ir viņas acis, balss,...? Kur ir eņģelis? Ko dzirdam? Kā tas notiek?  Kur esam mēs šajā ainā, kuras liecinieki esam kļuvuši?
Pārdomām
Dievs dod Marijai Mātes Dāvanu.
Ko man nozīmē saņemt dāvanu?
Kad tu saņem dāvanu, kādas sajūtas rodas tevī?
Vai sajūta, ka es esmu necienīgs(-a) to saņemt?
Varbūt vainas sajūta, ka saņemot dāvanu es palieku parādā?
Iespējams, es kļūstu ārkārtīgi aizdomīgs(-a): ko tad dāvanas devējs grib no manis, kāds ir viņa slēptais nolūks?
Kādas sajūtas rodas tevī?
Te augstāk minētās sajūtas bieži vien mums ir pazīstamas.
Tās nozīmē, ka dāvanu mēs uztveram kā pakalpojumu.
Tās nozīmē, ka negribam būt pateicību parādā.
Tās nozīmē, ka neuzticamies.
Gan mums dotā dzīvība, gan jaunā dzīve Jēzū – tā ir dāvana, un tai nav nekāda sakara ar to,
ka mēs varētu justies cienīgi to saņemt,
ka mēs varētu justies nepelnījuši to saņemt,
ka mēs varētu justies vainīgi to saņemt, ka mums būtu jādod kaut kas pretī.
Tā ir dāvana, un nav veida kā mēs varētu to atmaksāt.
Vienīgā atbildes reakcija, ko es varu darīt, ir pieņemt šo DĀVANU – man doto dzīvību, man doto jauno dzīvi un to dzīvot!
Savā vietā dzīvot!
Un darīt to no savas brīvas gribas!
Vai es to daru?
Kas man traucē to darīt?
Svēto Rakstu fragments ņemts no Svēto Rakstu Lekcionārija lasījumiem.
(c) KRISTĪGĀS DZĪVES INSTITŪTS

Komentāri